پارس ناز پورتال

ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

ایجاد انگیزه برای ورزش کردن 

استارت اولیه برای ورزش کردن می تواند کمک شایانی به ما کند تا روند را طی کنیم و به تناسب اندام و سلامت جسمی برسیم. نور خورشید و گرمای تابستان بیرون رفتن را ساده می کند حتی وقتی می خواهید ورزش را شروع کنید. با شروع اولین تاثیرات پاییز بر روی دمای هوا ترجیح می دهید در خانه بمانید و ورزش نکنید تا هوا دوباره گرم شود. شما را مقصر نمی دانم.

 

لازم نیست بگویم که این روند برای برنامه ورزشی تان مناسب نیست.

متاسفانه تغییر فصل چنین عوارض جانبی منفی ای نیز دارد. برای اینکه بتوانید همچنان از ورزش در خارج از خانه لذت ببرید و با انگیزه کالری بسوزانید می خواهم پنج روش را به شما معرفی کنم تا به همان اندازه تابستان، در پاییز هم از بیرون ورزش کردن لذت ببرید.

 

1- از منظره های پاییزی استفاده کنید

برخی ورزشکاران به این خاطر ورزش در تابستان را دوست دارند که بدنشان در معرض نور خورشید قرار می گیرد. شاید ورزش در پاییز به این درخشانی نباشد اما می تواند به همان اندازه زیبا باشد. جایی را برای ورزش کردن پیدا کنید که رنگ های گرم پاییزی احاطه تان کرده باشد. در حالی که ورزش می کنید زیبایی طبیعت می تواند حواستان را از سختی و خسته کنندگی ورزش پرت کند.

 

2- محصولات پاییزی را وارد برنامه غذایی تان کنید

روش دیگری برای بیرون رفتن می خواهید؟ سری به فروشگاه ها و میوه فروشی هایی که محصولات تازه پاییزی را ارائه می دهند بزنید. کافیست کمی در این فروشگاه ها بچرخید تا با محصولاتی که پاییز می آیند آشنا شوید و آنها را وارد برنامه غذایی خود کنید.

 

همین که فهمیدید به دنبال چه هستید، سعی کنید به دنبال دستور پخت هایی بروید که به روشی سالم وارد رژیمتان می شوند. دستور غذایی پیدا کنید که مناسب آب و هوا باشد: برای مثال یک سوپ گرم و سیر کننده می تواند با هوای سرد بیرون مقابله کند.

 

3- به رقابت ملحق شوید

هوای سرد، به سادگی انگیزه تان را برای بیرون دویدن می کشد، اصلا هم مهم نیست که در بهار و تابستان چقدر پیگیری این ورزش بوده اید. یکی از راه ها برای اینکه اهداف ورزشی تان را جدی تر دنبال کنید، شرکت در یک رقابت است.می توانید به دنبال یک مسابقه محلی باشید که با توانایی بدنی تان هماهنگ باشد. مهم نیست هدفتان از ورزش چیست، این کار می تواند انگیزه ای مضاعف برای بهتر ورزش کردنتان شود.

 

4- در حال کار کردن ورزش کنید

 به گزارش پارس ناز همین طور که برگ ها در حال فروریختن هستند ممکن است حیاط خانه تان را بپوشانند. این منظره برای چند روز خیلی زیباست و ممکن است چند عکس اینستاگرامی هم با آن بگیرید، اما پس از مدتی برگ های قهوه ای که به کف حیاط چسبیده اند همه ذهنیتتان درباره برگریزان را تغییر می دهند.

 

خوشبختانه در یک بعد از ظهر پاییزی می توانید شروع به تمیز کردن حیاط کنید تا با این کار هم در نظافت خانه شرکت کرده و هم حسابی کالری سوزی کرده باشید. اگر می خواهید فضا کمی بیشتر ورزشکارانه شود مقداری در حیاط بدوید و بالا و پایین بپرید. اگر بچه ها هم به شما اضافه شوند که چه بهتر. هم بازی می کنید هم ورزش.

 

5- زود ورزش کنید

تغییرات فصلی مانند کمبود نور خورشید، می توانند روی خلق و خو تاثیر بگذارند که این مساله می تواند به صورت بالقوه روی برنامه ورزشی تان نیز موثر باشد. یادتان باشد، کسانی که به صورت روزانه ورزش می کنند تا 25 درصد کمتر دچار علائم افسردگی و اضطراب می شوند. سعی کنید

 

تا جای ممکن در اوایل روز ورزشتان را انجام دهید. همینطور که خورشید پایین می رود و دمای هوا افت می کند مسلما بیشتر از اینکه بیرون بروید دوست دارید جلوی بخاری یا شومینه بنشینید. وقتی زود ورزشتان را انجام دهید هم می توانید کالری سوزی تان را داشته باشید هم از دنج بودن حس پاییز در خانه لذت ببرید.

 

سایت دکتر کرمانی

 

 

Xبستن تبلیغ
تبلیغات