پارس ناز پورتال

اژدهای دریایی در دریاهای استرالیا کشف شد

اژدهای دریایی در دریاهای استرالیا کشف شد

اژدهای دریایی در دریاهای استرالیا کشف شد

اژدهای دریایی به مانند یک افسانه در قدیم بود اما مثل این که این افسانه حقیقت داشته است چون نمونه هایی از آبزیان عجیب و غریب مانند اژدها کشف شده اند. در دریا ها و اقیانوس ها، جانورانی زندگی میکنند که دیدنشان هر کسی را شگفت زده میکند. ما قبلا در مقاله ایطولانی، جانوران اعماق اقیانوس ها را مورد بررسی قرار داده ایم. اکنون قصد داریم نمونه ای را بررسی کنیم که در سطح دنیا بسیار کم یافت میشود.

 

اژدهای دریایی جانوری است که گمان میشد تنها دو نمونه از آن در آب های جهان وجود دارد. اما دانشمندان به تازگی سومین نمونه ان را نیز مشاهده کرده اند. پژوهشگران برای تحقیقات خود، از وسیله ای کوچک و کنترلی استفاده نمودند تا بتوانند اطلاعات خود در این زمینه را کامل کنند.

 

آقای جوزف استیلر همراه با همکارانش، این جانور نایاب را در زیستگاهش یعنی اعماق دریا پیدا کردند. دانشمندان میتوانند از طریق ویدیوی منتشر شده، اطلاعات زیادی درباره رفتار و آناتومی اژدهای دریایی به دست آورند.

اژدهای دریایی در دریاهای استرالیا کشف شد

دو نمونه دیگر این آبزی با نام های اژدهای دریایی برگ دار و اژدهای دریایی معمولی نیز در آب های استرالیا یافت شده اند. نمونه جدید کشف شده از برخی جهات با همتایان خود تفاوت دارد. در وهله نخست، خبری از زائده و برگ های دو گونه دیگر نیست. به علاوه، دم آب زی جدید مجعد است و نوک آن نیز رنگ زرد دارد؛ موضوعی که در دو جانور دیگر مشاهده نمی گردد. رنگ یاقوتی آن نیز در نوع خود بی نظیر جلوه می کند.

 

این تفاوت ها برخی جنبه های تکاملی این جانوران را پیچیده می سازد. وجود برگ ها و یا زائده ها، باعث می شد که جانور بتواند خودش را استتار نماید؛ موضوعی که در اعماق زیاد و کم نور اقیانوس ها مفید واقع می شود و نوع یاقوتی از آن بی بهره است.

 

استیلر و همکارانش تلاش می کنند که برای نمونه جدید، همان شرایط حفاظتی گونه ای دیگر اژدهای دریایی را فراهم آورند تا از این بتوانند این آبزی خوش رنگ را حفظ نمایند. ویدیوی زیر اژدهای دریایی یاقوتی را به شما نشان خواهد داد.