پارس ناز پورتال

انسان های افسرده منفی باف هم هستند

انسان های افسرده منفی باف هم هستند

انسان های افسرده منفی باف هم هستند 

تحقیقات نشان داده که افرادی که به افسردگی مبتلا هستند ذهن منفی نگری هم دارند و همیشه قضایای منفی را پر رنگ تر می بینند. هرچند افراد زیادی هستند که به افسردگی به عنوان یک بیماری نگاه نمی‌کنند؛ اما واقعیت این است که افسردگی بیماری پیچیده و خطرناکی است که به دلایل مختلفی چون وقوع یک حادثه تلخ یا عدم تعادل شیمیایی ایجاد شده در مغز به وجود می‌آید

 

و در صورت عدم معالجه، فرد مبتلا را با مخاطرات زیادی رو‌به‌رو می‌کند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، 350 میلیون نفر در جهان از این بیماری مرموز رنج می‌برند. به تازگی محققان دریافته‌اند که چگونه افسردگی بر ماده خاکستری مغز تاثیرگذار است. این تحقیق می‌تواند روند درمانی بیماران افسرده را تسریع کند.

 

اما محققان دانشگاه وارویک در دانشگاه انگلستان و دانشگاه فودان چین به بررسی 909 نفر در چین پرداختند که از مغز آنها اسکن ام‌آرآی تهیه شده بود. آنها با بررسی این اسکن‌ها دریافتند که 425 نفر از آنها به اختلال افسردگی اساسی دچار هستند و 488 نفر از آنها نمونه‌های بدون افسردگی بودند. «اختلال افسردگی اساسی»

 

یکی از شایع‌ترین تشخیص‌های روان‌پزشکی است که خلق افسرده و احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین و بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره از مشخصات آن است. به گزارش ایسنا، محققان در طول اسکن به بررسی کورتکس اوربیتوفرونتال داخلی و جانبی پرداختند که دو ناحیه مهم در بیماری افسردگی است.

 

آنها دریافتند که در افراد افسرده، برخی از اتصالات در این نواحی تقویت شده و در برخی دیگر، این اتصالات در به یادآوری خاطرات مثبت تضعیف شده‌اند.در مقابل اتصال کورتکس اوربیتوفرونتال داخلی و جانبی که با تجارب و خاطرات تنبیهی و غیر پاداشی مرتبط بود،

 

در این افراد تقویت شده بود. به عبارتی دیگر آنها توانایی زیادی در به یادآوری وقایع منفی زندگی خود پیدا کرده بودند. این محققان همچنین مدارهای عصبی مختلفی را که در افراد افسرده تقویت شده بود، کشف کردند. محققان بر این باورند که کشف آنها می‌تواند به درک بهتری از افسردگی و یافتن درمان‌های موثرتر برای آن کمک کند. نتایج پژوهش این محققان در مجله Brain به چاپ رسیده است.

 

مجله شبکه