پارس ناز پورتال

اندر حکایات ایرانی ها در ترکیه پس از کودتا طنز

مجموعه : مطالب طنز
اندر حکایات ایرانی ها در ترکیه پس از کودتا طنز

اندر حکایات ایرانی ها در ترکیه پس از کودتا طنز 

خب کودتا هم انجام شد ولی انجام نشد,حالا ملت غیور ایرانی باید چیکار کنن؟ما به شما می گیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد. شاید کودتا در ترکیه شکست خورده باشد، ولی کودتاگران می توانند با تحلیل رفتاری ایرانیانِ گردشگری که طی این حادثه در ترکیه بودند. تجربیات خوبی به دست آورند.

 

کودتاگران ترکیه تجارب حاصل شده از کودتا را ، چراغ راه کودتاهای آینده نمایند تا حداقل، زمانِ کودتای بعدی شان، از زمانِ آماده سازی خمیرِ نان بربری ما ، بیشتر باشد!

 

۱- بیشتر ایرانی ها در ترکیه با شلوارک تردد می کنند. تردد با شلوارک حکمتهای زیادی دارد از جمله آنکه پوشنده شلوارک دارای چست و چابکی بیشتری نسبت به شلوارپوش هاست و می تواند تصمیم های مهم را در زمان کمتری بگیرد! اگر کودتاگران در کودتای بعدی به جای پوتین و شلوارهای نظامی ضخیم و حجیم،

 

اقدام به پوشیدن شلوارک گلدار و دمپایی لا انگشتی کنند، قطعا سرعت عمل شان بالاتر می رود و دوام بیشتری خواهند داشت!

 

۲- نمی دانم شما هم فیلمی را که در آن تعدادی ایرانی، در میان تظاهرات ضد کودتای مردم ترکیه، تیم فوتبال مورد علاقه شان را تشویق می کنند ، دیده اید یا نه، ولی این عمل، درس بزرگی برای کودتاچیان دارد. آنها باید در کودتای بعدی، به جای تسخیر مراکزی مثل رادیو ، تلویزیون، مقرهای پلیس و ساختمان وزرات کشور و پارلمان،

 

ساختمان دو تیم فوتبال پرطرفدار ترکیه یعنی «فنر باغچه» و «گالاتاسارای» را تصرف کنند! شاید مردم ترکیه در مورد سیاستمداران کشورشان کوتاه بیایند ولی محال است روی سلامت بازیکنان تیم مورد علاقه شان ریسک کنند!

 

۳- اگر مغزهای متفکر این کودتای نافرجام فقط یک هزارم مطالب طنزی که ایرانیان درباره این اتفاق ساختند و در شبکه های اجتماعی قرار دادند را خوانده باشند، حتما می دانند که برای کودتای بعدی اصلا نیازی به اقدامات خشونت بار فیزیکی نیست و فقط کافی است تعدادی ایرانی خوش ذوق را استخدام کنند

 

تا برای اردوغان و کابینه اش در تلگرام ،جک و لطیفه بسازند… سر ماه نشده، اردوغان و دولتش استعفا می دهند و به جزیره ای که هیچ اپراتور تلفن همراهی آنجا آنتن نداشته باشد، فرار می کنند!

 

۴- برخی ایرانیان این قدر مصرانه و جدی سریالهای ترکیه ای را دنبال می کنند که کودتاگران فقط کافی است برای کودتای نوبت بعد، بروند و جلوی ساخت ادامه یکی از آنها را بگیرند … آن وقت است که برخی مردمِ سریال دوستِ ما، می روند ترکیه و پس از بازدید از نقاط توریستی و تفریحی این کشور،

 

حکومت را هم می گیرند و می دهند دستِ عواملِ توقفِ سریالِ ترکیه ای، تا بتوانند پس از بازگشت به کشور، بقیه سریال را ببینند!

 

۵- اگر کودتاگران، از ماجرای «کارگر ساده» ایرانی ها (که این روزها در سفرهای تفریحی خارجکی به سر می برد) خبر داشتند، فقط کافی بود او را چند ماهی در دم و دستگاه اردوغان جا دهند… نامبرده،پس از مدتی این قدر با فک و فامیل اردوغانِ طفلی عکس می انداخت که می شد فقط با تهدیدِ افشا شدنِ این عکس ها ، اردوغان را وادار به استعفا و انتقال قدرت کرد!