پارس ناز پورتال

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم 

سیستم عامل جدید اندروید نوقا نام دارد که تغییراتی را نسبت به نسخه قبل دارا است و چند امکان کاربردی و جالب به آن اضافه شده است. اخبار داغ دنیای تکنولوژی امروز حاکی از این است که نسخه جدید اندروید موسوم به اندروید نوقا که به نام N نیز خوانده می شود در برخی کشور ها در دسترس کاربران قرار گرفته و در حال توسعه سراسری است.

 

برای ایرانی ها این موضوع بسیار لذت بخش است چرا که نام نوقا از یک شیرینی تبریزی گرفته شده است. نوقا یک شیرینی معروف تبریزی ایرانی است که در تصاویر مختلف، گوگل آن را در کنار عروسک مشهور سبزرنگ اندرویدی خود قرار داده است. بیش از سایر نسخه های بروز شده ی اندرویدی، این اندروید نوقا N است که دستخوش تغییراتی به نفع کاربر شده است. با هم مهم ترین تغییرات آن را بررسی می کنیم.

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

دسترسی سریع تر به بخش تنظیمات سریع

همه ما بخش تنظیمات سریع را در اندروید دوست داریم. در واقع این بخش ممکن است روزانه چندین بار توسط هر کاربر مورد استفاده قرار بگیرد از این رو باید در دسترس پذیری سریع بسیار بهینه شود. تا زمانی که با اندروید مارشمالو همراه بودیم می بایست با یک ضربه شدید و یک کشش بزرگ از بالا به پایین این بخش را پیش روی خود قرار می دادیم تا تنظیمات را انجام دهیم

 

اما در اندروید n این کار بسیار ساده تر شده است. در همان نوار بالایی از نمایشگر شما یک گزینه می بینید که با یک ضربه بسیار ساده می توانید آن را باز کنید.

 

در واقع ساید بار مربوط به تنظیمات سریع خیلی راحت باز و بسته می شود و نیاز به ضربه زیاد و کشش بالا به پایین و طولانی ندارد.

 

در اندروید های قبلی وقتی که با تبلت و یا گوشی های بزرگ نظیر تبلت های ده اینچی می خواستیم این بخش را باز کنیم باید مسافت زیادی را روی نمایشگر لمس می کردیم تا بخش تنظیمات بازشود اما در نسخه جدید در هر سیستم و در هر اندازه ای که بخواهید این بخش را ببینید کافیست یک ضربه یا همان تپ بزنید و تمام.

 

با باز کردن این بخش می توانید تنظیمات مرتبط با آیکون هایی که زیاد از آن ها استفاده می شود نظیر Wi-Fi و GPS، بلوتوث را مشاهده کنید.علاوه بر تغییرات دسترسی می توانید مشاهده کنید که شکل و طرز قرارگیری آیکون ها در نوار بالایی نیز کاملا تغییر کرده که این به تجربه کاربری متفاوت منتهی می شود که البته رابط کاربری را نیز بسیار ساده تر کرده است.

 

اما اگر بخواهید آیکون های موجود در این بخش را تنظیم کنید، کافیست ترفند بعدی را دنبال کنید

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

شخصی سازی تنظیمات سریع بدون نیاز به باز کردن آیکون تنظیمات!

شاید نیازمندی همه کاربران در استفاده از اندروید و گوشی و تبلت مشابه نباشد از این رو اندروید به شما اجازه داده که این بخش را کاملا شخصی سازی کنید. حالا چگونه! وقتی که وارد بخش تنظیمات سریع می شوید یک گزینه edit در انتها مشاهده می کنید.

 

با زدن این گزینه می توانید به راحتی اپلیکیشن های مهم را مشاهده کرده و با کشیدن و انداختن یا همان درگ اند دراپ، آیکون ها را تغییر دهید و یا به صفحه تنظیمات کلی آیکون هایی را اضافه کنید.

 

پیش از این در اندروید های قبلی می بایست با ورود به بخش اصلی و مرجع تنظیمات، آیکون های قابل مشاهده در این بخش را یکی یکی تنظیم می کردید اما این بار در اندروید n میانبری برای آن در همین صفحه تنظیمات سریع قرار داده شده که کارتان را حسابی راحت کرده است.

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

بستن اپلیکیشن های باز به راحتی یک ضربه!

قبل از این همه کاربران اندروید از اینکه سیستم عامل محبوبشان، از امکان بستن دسته جمعی اپلیکیشن ها پشتیبانی نمی کرد ناراحت بودند اما گوگل در این نسخه از اندروید این آرزوی کاربرانش را عملی کرد.

 

زمانی که اپلیکیشن هایتان به طور پشت سرهمی باز می کنید مطمئنا حوصله این را هم ندارید که آن ها را یکی یکی ببندید. اما اپلیکیشن ها در یک حالت ابشاری روی هم قرار می گیرند که تا اندروید مارشمالو به شما امکان پاک کردن تک تکی آن ها داده می شد اما الان در همین بخش گزینه ای نظیر Clear All قرار گرفته که می توانید با کلیک و یا ضربه بر آن سریعا تمام اپلیکیشن های باز را ببندید

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

جابجایی بین اپلیکیشن ها و صفحات بسته شده

گاهی چند اپلیکیشن به موازات همدیگر کاری برای شما انجام می دهند یا اینکه می خواهید به طور مکرر بین دو اپلیکیشن جابجا شوید. اصلا شاید گاهی در حال کار کردن با نرم افزاری به اشتباه دستتان روی آیکون خانه می رود و اپلیکیشن را ترک می کنید. حالا باید چه کنید ؟

 

در نسخه های قبلی اندروید مشکلاتی در این باره و جود داشت اما در نسخه جدید که اندروید n نام دارد، شما به راحتی می توانید در منوی ناوبری، اپلیکیشن های باز و قبلی خود را ببینید و به راحتی و به سرعت در میان آن ها تغییر موضع دهید

امکانات جالب اندروید نوقا را بشناسیم

پاسخ به پیام ها بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن های مروبطه

فرض کنید در واتس اپ، برای شما پیامی ارسال می شود، و یا اینکه در اپلیکیشن مسیج ها، فردی به شما پیام می دهد. تا قبل از این شما تنها می توانستید اعلانی از این پیام ها را مشاهده کنید و برای پاسخ دادن وارد اپلیکسشن شوید

 

و پاسخ را reply کنید اما به لطف اندروید N  شما دیگر نیازی به این کار ندارید کافیست که روی پیام مورد نظر ضربه بزنید و از همانجا جواب را بنویسید و ارسال کنید. این ترفند و تغییر لذت بخش ترین بخش برای کاربرانی است که در هنگام بازی کردن با موبایل خود، می خواهند به چت کردن هم بپردازند!