پارس ناز پورتال

افطار به یادماندنی با طرز تهیه خورش قیمه با زرشک

مجموعه : آموزش آشپزی
افطار به یادماندنی با طرز تهیه خورش قیمه با زرشک

افطار به یادماندنی با طرز تهیه خورش قیمه با زرشک

نكته مهم اين است كه سعي كرده‌ايم با ارائه روش تهيه غذاهاي متنوع و سنتي فصل، سفره افطاري‌تان را علاوه بر متنوع بودن خوشمزه و خاطره‌انگيز كنيم. در ضمن علاوه بر غذاها دسرهاي دكوراتيو و لذيذ مخصوص افطاري هم به اين سفره رنگ و جلاي ديگري مي‌بخشند. لذتشان را ببريد.

 

شايد اتفاق خوبي نباشد ولي اين روزها ديگر كمتر ‌مهماني افطاري را مي‌بينيد كه سفره‌ای با غذاهاي ساده داشته باشد؛ ديگر ‌مهماني‌هاي افطاري هم دست‌كمي از ‌مهماني‌هاي رسمي مجلسي و عروسي‌ها ندارد. صاحبخانه تا مي‌تواند غذاهاي جور و واجور مقوي و متنوع به همراه انواع و اقسام دسرهاي شيرين مخصوص افطار مي‌گذارد كه مبادا ‌مهمانان روزه‌دار غذايي را دوست نداشته باشند و گرسنه بمانند.

 

مواد لازم براي 3 تا 4 نفر:

    1 پيمانه لپه
    1 پيمانه زرشك
    750 گرم گوشت خورشي
    1 عدد پياز بزرگ
    1 ق‌س ادويه خورشي
    1 ق‌چ پودر فلفل سياه
    2 ق‌س رب گوجه فرنگي
    روغن به مقدار لازم
    1/5 ليتر آب
    مقداري خلال پسته و بادام براي تزئين
    1/5 عدد قرص عصاره زعفران
    نمك در صورت نياز

افطار به یادماندنی با طرز تهیه خورش قیمه با زرشک

طرز تهیه :

1. لپه را به مدت 3ـ2 ساعت در مقداري آب خيس كنيد. پياز را هم پوست بكنيد و خلالي برش بزنيد.

 

2. در قابلمه‌اي روغن بريزيد و روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. پياز را سرخ كنيد. بعد از آماده شدن پيازداغ، تكه‌هاي گوشت را اضافه كنيد و دوباره كمي تفت دهيد.

 

3. لپه خيس شده را آبكش كنيد و به قابلمه بيفزاييد، بعد با مواد تفت دهيد. فلفل و ادويه را هم اضافه كنيد. عصاره زعفران را هم با دست پودر كنيد و به قابلمه بيفزاييد.

 

4. حالا رب گوجه را به قابلمه بيفزاييد، با ديگر مواد مخلوط كنيد و تفت دهید. زرشك را اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. آب را داخل قابلمه بريزيد و در آن را بگذاريد. صبر كنيد تا گوشت بپزد.

 

5. بعد از پخت گوشت، خورش را بچشيد؛ اگر نمك اضافه لازم داشت، بريزيد. در قابلمه را برداريد تا خورش جا بيفتد. خورش آماده را در ظرف مورد نظر بكشيد و روي آن را با خلال‌هاي بادام و پسته تزئين كنيد.

 

منبع:آشپزی مثبت