پارس ناز پورتال

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

مجموعه : رژیم و تغذیه
اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

بعضی از اطلاعاتی به متخصص تغذیه میدهیم اشتباه میباشند و می‌توانند باعث گمراهی او در راهنمایی ما شوند. پیشنهاد ها و اشتباهات زیادی در ارتباط با کاهش وزن وجود دارد که متخصصین تغذیه امید دارند انها را به فراموشی بسپاریم و به جای آنها روشهای ثابت شده را جایگزینشان کنیم.

 

حذف مصرف گلوتن

تا زمانی که حساسیت به گلوتن و مریضی سلیاک ندارید نیازی به حذف گلوتن از برنامه خوراکی تان نیست. هیچ علت و مدرکی برای کم کردن وزن در اثر حذف گلوتن وجود ندارد. درست هست که رژیم خوراکی بدون گلوتن پاستا و نان را از برنامه شما حذف میکند اما یک سری غذا هاي دیگر مانند کلوچه و کیک میباشند

 

که تمام آن کالری ها را به رژیمتان باز می گردانند. پس سعی کنید به جای حذف غذا هاي حاوی گلوتن در حد متعادل مصرف کنید.

 

فقط ورزش

جمله اي هست که میگوید نمی‌توانید سریعتر از رژیم پیشی بگیرید و باید بگویم که تا حدودی صحیح هست. خیلی ها ورزش را در راس رژیم قرار می‌دهند. شواهد علمی نشان داده هست که هنگام کاهش وزن کوتاه مدت رژیم به تنهایی موثرتر از ورزش به تنهایی هست. اما برای رژیم طولانی مدت باید هر دو ورزش و رژیم را در کنار هم داشته باشید.

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

وقتی غذا سالم هست نیازی نیست نگران مقدار آن باشیم.

همۀ ما میدانیم که هیچ کس دوست ندارد با پیمانه و قاشق غذایش را اندازه گیری کند اما مقدار وعده هاي غذا واقعا مهم هست. به خصوص در مورد چربی هاي پر کالری. با این طرز فکر خیلی ها وزن اضافه کرده اند. روغن زیتون، آووکادو و آجیل سالم میباشند اما باید در مقدار مصرف آنها توجه کنید.

 

روز تقلب در رژیم سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد

متاسفانه باید بگویم کالری هایي که در روز تقلب مصرف میکنید بعنوان چربی در بدن ذخیره میشوند. برترین راه برای بالا بردن سوخت و ساز بدن این نیست که تمام پیتزا را در روز آخر هفته بخورید بلکه برترین راه ها مصرف هرروز مقداری کربوهیدرات، تمرینات قدرتی چند بار در هفته، استراحت کافی و مصرف کالری موردنیاز بدن هست.

 

تنها چیزهایی که باید نگرانشان باشیم رژیم و ورزش هست

خواب، استرس و محیط نقش مهمی در کاهش وزن دارند. ارتباط بین خواب و وزن انکارناپذیر هست. هرچه کمتر بخوابیم وزنمان اکثر خواهد شد. یکی دیگر از عواملی که در کاهش وزن موثر هست استرس هست به خصوص هنگامی که غذاها یا الکل بعنوان آرام بخش مصرف شود. استرس نه تنها روی هورمونهای اشتها بلکه روی هورمون هایي که سوخت کالری بدن را تنظیم می‌کند نیز تاثیر می‌گذارد.

 

یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش وزن محیط اطراف می باشد. متخصصین تغذیه گفته اند کسانی که غذا هاي ناسالمی مانند کلوچه و نوشابه در آشپزخانه نگه داری می‌کنند اکثر از کسانی که این غذاها را در آشپزخانه ندارند وزن اضافه میکنند. پس یک نگاهی به غذاهایی که در محیط منزل و محل کار دارید بیندازید.

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

خداحافظی با تمام غذا هاي ناسالم

لحظات خوشحال را از خودتان نگیرید. نیازی نیست که به کل خودتان را از سیب زمینی سرخ شده و بستنی محروم کنید.همه ي وقت جا برای غذا هاي شیرین و چرب هست مهم این هست که همۀ وقت} مفید غذا بخورید. رژیم هاي سخت نتیجه معکوس میدهند و باعث پرخوری میشوند. چگونه تعادل را حفظ کنیم؟

 

برای خود حد و مرز تعیین کنید. بعنوان مثال: من دسر خیلی دوست دارم اما زحمت زیادی برای مصرف کم این غذاها با وجود اینکه در اطرافم وجوددارند کشیده ام. بنابراین فقط جمعه ها را برای خوردن دسر تعیین میکنم.