پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن خاگینه کدو سبز

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن خاگینه کدو سبز

آموزش درست کردن خاگینه کدو سبز

آموزش تهیه خاگینه کدو سبز را امروز در این براتون آماده کرده ایم زمانی که برای تهیه این غذای بسیار خوشمزه و مقوی قرار است صرف کنید بسیار کم بود و سریع آماده میشود. امیدواریم از این آموزش لذت ببرید.

 

مواد لازم برای خاگینه کدو سبز :

 

 کدو سبز بزرگ3 عدد
 تخم مرغ 4 عدد
 آرد سفید1 و 1/2 قاشق
 زردچوبه1/4 قاشق مرباخوری
شکر3 قاشق
زعفران ساییده شده1/4 قاشق چایخوری
دارچین1/4 قاشق چایخوری
روغنبرای سرخ کردن
نمکبه میزان کافی

 

طرز تهیه خاگینه کدو سبز :

کدوها را بشوئید و پوست بکنید. آنها را در کاسه ای با دنده درشت رنده کنید. تخم مرغ، آرد، شکر، دارچین، نمک، زردچوبه و زعفران را به کدو رنده شده اضافه کنید و مواد را با چنگال خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

 

یک تابه گرد حاضر کنید و درون آن روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هنگامی که روغن خوب داغ شد، مایه کوکو را به آرامی داخل تابه بریزید و آن را پخش کنید و روی آن را با قاشق صاف کنید. حرارت را به مدت چند دقیقه زیاد کنید و سپس آن را روی متوسط تنظیم کنید. در تابه را بگذارید.

 

پس از 15 الی 20 دقیقه هنگامی که یک طرف خاگینه خوب سرخ شد. برای اینکه طرف دیگر را راحت تر سرخ کنید، آن را به 4 قسمت تقسیم کنید. سپس هر قسمت را برگردانید. در تابه را این بار نگذارید و اجازه دهید تا خاگینه 20 دقیقه با حرارت ملایم سرخ شود. پس از آماده شدن غذا می توانید آن را با نان میل کنید.

 

نکته برای پخت خاگینه با کدو سبز:

اگر رنگ خاگینه یا کوکو را دوست نداشتید می توانید 1/2 قاشق رب گوجه فرنگی در مایه بریزید. اگر از کدو سبز تازه استفاده می کنید، می توانید آنها را خوب بشوئید و با پوست سبزشان رنده کنید.

 

منبع : banovanirani.ir