پارس ناز پورتال

آموزش تهیه خوراک مرغ و سیر

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه خوراک مرغ و سیر

آموزش تهیه خوراک مرغ و سیر 

وقتی سیر و مرغ با هم به آرامی پخته میشوند,طعم تند سیر از بین میرود و اینچنین است که شما غذایی ساده اما بسیار خوشمزه را درست میکنید. 

 

مواد لازم جهت تهیه خوراک مرغ و سیر اسپانیایی :

1. آرد : 3 قاشق غذاخوری
2. فلفل قرمز : مقداری
3. ران مرغ یا قسمت های دیگر با پوست با دستمال آشپزخانه خشک شده : 4 تکه
4. روغن زیتون : 4 قاشق غذاخوری
5. سیر خرد شده : 20 حبه
6. برگ بوی بزرگ : 1 عدد
7. عصاره مرغ : 450 میلی لیتر
8. سرکه سفید یا آب انگور : 4 قاشق غذاخوری
9. جعفری تازه خرد شده جهت تزیین : مقداری
10. نمک : به میزان لازم
11. فلفل : به میزان لازم

 

طرز تهیه خوراک مرغ و سیر اسپانیایی :

آموزش تهیه خوراک مرغ و سیر

1. آرد را همراه فلفل قرمز , نمک و فلفل داخل یک کیسه بریزید و با هم یکی نمایید . یک تکه مرغ را داخل کیسه بندازید و کیسه را تکان دهید تا مرغ به خوبی با مواد آغشته شود , سپس مرغ را از کیسه بیرون آورده و تکان دهید تا اضافی آرد و چاشنی ها از روی آن جدا شود . این کار را با بقیه تکه های مرغ نیز انجام دهید و اگر آرد و چاشنی کم آمد به کیسه اضافه نمایید .

 

2. 3 قاشق غذاخوری از روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگی بریزید . حبه های سیر نصف شده را حدود 2 دقیقه در آن سرخ نمایید و هم بزنید تا عطر سیرها بیرون بیاید . با یک کفگیر آن ها را از ماهیتابه خارج نمایید و کنار بگذارید .

 

3. تکه های مرغ را به ماهیتابه اضافه نموده و از سمت پوست کف ماهیتابه قرار دهید و به مدت 5 دقیقه سرخ نمایید تا پوست مرغ طلایی و برشته شود . مرغ ها را برگردانید و سمت دیگر آن ها را نیز به مدت 5 دقیقه حرارت دهید . در صورت تمایل , 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن بیشتر اضافه نمایید .

 

4. سیرهای سرخ شده را به ماهیتابه برگردانید . برگ بو , عصاره مرغ و سرکه را هم اضافه نمایید و اجازه دهید تا به جوش بیایند . سپس حرارت را کم نموده , درب ظرف را ببندید و بگذارید 25 دقیقه به آرامی بپزد تا مرغ و سیر نرم و پخته شوند .

 

5. با کمک یک کفگیر , مرغ ها را به سینی غذا منتقل نمایید و گرم نگه دارید . بگذارید آب مرغ داخل ماهیتابه همراه سیرها , بجوشد تا حجم آن به حدود 250 میلی لیتر برسد . در صورت تمایل , کمی نمک و فلفل اضافه نمایید .

 

6. از سس درست شده با قاشق روی مرغ ها بریزید , سیرها را به طور پراکنده روی غذا قرار دهید و با جعفری خرد شده تزیین نموده و سرو نمایید .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه خوراک مرغ و سیر اسپانیایی :

می توانید سیرهای پخته شده را له نموده و به شکل پوره ای خوشمزه در دیس سرو غذا , کنار مرغ ها قرار دهید.